۱۰ واقعیت مهم درمورد بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو در دهه اخیر

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو که به اختصار SEO نامیده می‌شود و خلاصه شده عبارت Search Engine Optimization است، یکی از روش‌های بسیار مرسومِ بازاریابی آنلاین است که به منظور بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو صورت می‌گیرد و از اثرگذارترین راهکارهایی است که بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به همراه دارد. در ادامه به 10 واقعیت مهم درمورد بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو در سال 2017 می‌پردازیم:

نکته اول

70٪ لینک‌هایی که توسط کاربران موتورهای جستجو بر آنها کلیک شده، به صورت اُرگانیک بوده‌اند. (منبع: Search Engine Journal)

نکته دوم

70 الی 80 درصد افرادی که با تبلیغات داخل موتورهای جستجو مواجه می‌شوند، به آنها رجوع نمی‌کنند و بیشتر نظر آنها به نتیاج اُرگانیک جلب می‌گردد. (منبع: Search Engine Land)

نکته سوم

75٪ کاربران موتورهای جستجو، حتی تا انتهای اولین صفحه نتایج کلمه/عبارت کلیدی مورد نظر خود را مشاهده نمی‌کنند. (منبع: Hubspot)

نکته چهارم

جستجو و استفاده از سرویس‌های ایمیل، دو تا از فعالیت‌های داخل اینترنت هستند که بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. (منبع: Search Engine Land)

نکته پنجم

گوگل به تنهایی توانسته تا 68٪ سهم بازار موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده‌است. (منبع: Search Engine Journal)

نکته ششم

91٪ کاربران اینترنت از امکان جستجو در وب بهره می‌برند. (منبع : Pwe Research Center)

نکته هفتم

93٪ تجربیات در فضای آنلاین از طریق موتورهای جستجو آغاز می‌شود و در حقیقت نقش آغازگر جریان را بازی می‌کنند. (منبع: Search Engine Journal)

نکته هشتم

ماهانه حدود 1.2 تریلیون بار در جهان، جستجوی آنلاین صورت می‌گیرد. (منبع: Internet Live Stats)

نکته نهم

ارزش کل صنعت موتورهای جستجو، برابر با 65 میلیارد دلار تخمین زده شده است. (منبع: Search Engine Land)

نکته دهم

در یک تحقیق، 79٪ کاربران موتورهای جستجو گفته‌اند که همیشه و یا بشتر مواقع، روی نتایج اُرگانیک جستجو کلیک می‌کنند. (منبع: Search Engine Journal)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب