16 تکنیک قدرتمند سئوی On Page - ایده پردازان سبلان

۱۶ تکنیک قدرتمند سئوی On Page‏

visibility بازدید people مدیر سایت event ۹۷/۰۲/۲۷ av_timer زمان تقریبی این مقاله 8 دقیقه

سلام، در این مقاله قصد دارم شما رو با تعدادی از جدیدترین تکنیک های سئوی on page آشنا کنم که باعث افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل میشه. اگر سئو داخلی برای شما مهم است حتما این مقاله تا آخر مطالعه کنید.

سئوی on page

سئوی on page

۱- تگ عنوان را با کلمه کلیدی شروع کنید

تگ عنوان سایت شما مهمترین فاکتور سئو on-page است، هر چه کلمه کلیدی به اول تگ عنوان نزدیکتر باشد برای موتورهای جستجو باارزشتر است.

۲- از URL های سئو پسند استفاده کنید

از آدرس های نامفهوم (myweb.ir/12465/category/article) استفاده نکنید،آنها را کوتاه و با کلمات کلیدی مهم (myweb.ir/my-keyword) بسازید.

حتما بخوانید :  اصول مقدماتی سئو

۳- از کلمات محبوب استفاده کنید

اضافه کردن کلماتی مثل “بهترین،” “بررسی،” “آموزش،” “قیمت” و … کمک میکند در جستجو ها کلیک بیشتری داشته باشید.

۴- قرار دادن عنوان در تگ H1 

تگ H1 مهمترین تگ صفحه شماست. اکثر قالب های استاندارد وبسایت عنوان را در تگ H1 قرار میدهند ولی بعضی قالب ها این کار را نمیکنند. برای اطمینان کد وبسایتتان را چک کنید.

۵- از مالتی مدیا استفاده کنید

عکسها، ویدئوها و نمودارهای جذاب میتواند نرخ خروج را کاهش و مدت حضور در سایت را افزایش بدهد. دوم فاکتور مهم سئو که نشان میدهند کاربر از صفحه خوشش آمده است.

 ۶- زیر عنوانها را در تگ H2 قرار بدهید

حداقل یکبار کلمه کلیدی مورد نظرتان را در یک زیر عنوان با تگ H2 قرار دهید.

۷- کلمه کلیدی را در ۱۰۰ کلمه اول بنویسید

کلمه کلیدی شما باید در ۱۰۰ کلمه اول مقاله دیده شود و مهمترین بخش یک مقاله است.

حتما بخوانید :  سئوی وردپرس با Yoast SEO

۸- طراحی واکنش گرا

گوگل از سال ۲۰۱۵ وبسایتهایی که برای موبایل بهینه نشده اند را به آن ها ارزش کمتری میدهد و خیلی مشتاق هستند که این سایتها را در آینده بیشتر پایین بیارند. اگر میخواهید وبسایتتان برای موبایل بهینهباشد، من طراحی واکنش گرا را پیشنهاد میکنم.

۹- از لینکهای خارجی استفاده کنید

لینکهای خارجی به وبسایتهای مرتبط و با ارزش یک سیگنال برای تشخیص موضوع صفحه شمابرای گوگل بحساب می آید.یک مطالعه اخیرا نشان میدهد، صفحاتی که از لینک خارجی استفاده میکنند بالاتر از آنهایی قرار میگیرند که از لینک خارجی استفاده نمیکنند.

 ۱۰- لینک های داخلی در سئوی On Page

حدود ۲ الی ۴ لینک داخلی در هر صفحه قرار دهید. اگر میخواهید نمونه خوبی از لینک سازی داخلی ببینید به ویکی پدیا سری بزنید.

 ۱۱- سرعت لود سایتتان را بیشتر کنید

گوگل از سرعت لود صفحه به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده میکند. این در حالی است که %۵۲ بازدید کنندگان نمیخواهند دوباره صفحه ای که بیش از ۴ ثانیه طول کشیده لود شود را ببینند. شما میتوانید سرعت سایتتان را با استفاده از CDN ، فشرده سازی عکسها و انتخاب یک هاستینگ خوب بیشتر کنید.

حتما بخوانید :  افزایش سرعت سایت وردپرسی

۱۲- استفاده از کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSIهمان کلمات یا عبارتهای مترادف کلمه کلیدی شماست که گوگل از آن برایتشخیص ارتباط موضوع صفحه ( و شاید کیفیت ) استفاده میکند. آنها را در مطلبتان پخش کنید.

۱۳- بهینه سازی عکسها یکی از مهمترین فاکتور ها در سئوی On Page

مطمئن شوید اسم فایل عکس شامل کلمه کلیدی است برای (مثال on-page-seo.png) و این متن در قسمت Alt Text و یا همان متن جایگزین آمده باشد.

۱۴- از دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

سیگنالهای شبکه های اجتماعی نقش زیادی در رتبه سایت شما ندارند ولی باعث میشوند شما بیشتر دیده شوید و هر چه بیشتر سایت شما دیده بشود، بیشتر احتمال لینک به شما هست. یک مطالعه اخیرا نشان میدهد که برجسته کردن دکمه های اشتراک گذاری(در دید قرار دادن آنها)، اشتراک گذاری رو افزایش میدهد.

 ۱۵- مطالب طولانی بنویسید

مطالعات اخیر نشان میدهد مطالب طولانی و بهینه به طور محسوسی در صفحه اول گوگل رتبه بالاتری دارند.

 ۱۶- مدت زمان حضور در سایت را افزایش بدهید زیرا برای بهبود سئوی On Page کمک میکند

اگر کسی بلافاصله بعد از ورود بر روی دکمه بک مرورگرش کلیک کند، نشان میدهد صفحه کیفیت خوبی ندارد. به همین خاطر گوگل از این موضوع استفاده میکند تا کیفیت مطالب شما رو بسنجد. با استفاده از مطالب طولانی و جذاب مدت حضور کاربران در سایتتان را افزایش بدهید.

مدیر سایت

به این مطلب امتیاز دهید
امتیاز خود را بدهید